Tuesday, November 9, 2010

Ceramah Palestin di MRSM Kuala Klawang

Tanggal 26 Oktober yang lepas Aqsa Syarif N.Sembilan telah dijemput untuk menyampaikan ceramah Palestin kepada pelajar-pelajar Tingkatan 1 hingga 3 MRSM Kuala Klawang, N.Sembilan. Aqsa Syarif N.Sembilan telah mengambil kesempatan ini membuka gerai jualan di belakang dewan besar sekolah. Program dimulakan dengan kata-kata aluan daripada pengerusi majlis sekitar jam 2.30 petang. Aqsa Syarif N.Sembilan diwakili oleh Pengerusinya, Tn. Hj. Shamsuri bin Abdullah.
Para Pelajar Mula Mengambil Tempat Duduk

Bunting Palestin yang Berjaya Menarik Minat Pelajar
Dianggar seramai 600 orang pelajar dan para guru hadir mendengar ceramah tersebut. Kutipan derma pula mencecah RM 363.30. Ceramah diakhiri dengan beberapa soalan kuiz kepada para pelajar. Hadiah berupa wang tunai telah disampaikan oleh penceramah kepada para pelajar yang berjaya menjawab soalan-soalan kuiz berkaitan Palestin.
Para Pelajar Mengunjungi Gerai Aqsa Syarif

Tn. Hj Shamsuri Memulakan Ceramah Palestin
Majlis penutup program disempurnakan dengan penyampaian tabung derma Palestin oleh Guru Penolong Kanan MRSM Kuala Klawang, Tn. Hj. Abdul Malek Alias (IKRAM K.Pilah). Semoga ceramah yang disampaikan memberi kesedaran dan manfaat kepada warga MRSM Kuala Klawang. Aqsa Syarif N.Sembilan mengucapkan ribuan terima kasih kepada warga MRSM Kuala Klawang kerana sudi menjemput kami untuk menyampaikan ceramah Palestin.

Warga MRSM Kuala Klawang Mengunjungi Gerai Jualan Aqsa Syarif

Antara Pelajar yang Berjaya Menjawab Soalan Kuiz Palestin

Hanya Pelajar Lelaki yang Menyahut Cabaran

Akhirnya Ada Juga Pelajar Perempuan yang Ingin Mencuba

Seorang Lagi Pelajar Lelaki yang Menyahut Cabaran Kuiz

Antara Pelajar Lelaki yang Hadir

Antara Pelajar Perempuan yang hadir

Guru Penolong Kanan MRSM Kuala Klawang Menyampaikan Tabung Derma kepada Pengerusi Aqsa Syarif N.Sembilan

No comments:

Post a Comment